نقش وب‌سایت در رونق کسب‌وکارهای دیجیتال
نوشته شده توسط : elena golchin

حتما دقت کرده‌اید که امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که اگر چیزی را نشناسیم، اگر به دنبال چیزی هستیم، اگر سوالی داریم یا… اول به سراغ یک دانای کل به نام گوگل می‌رویم! قدرت این گوگل به حدی است که حتی نام آن به یک فعل مختص به خود تبدیل شده است و شاید در روز بارها این جمله را بشنویم: “گوگل کن!”

پس امروز به طور قطع می‌توان گفت که هر فرد به‌صورت روزانه با اینترنت و وب‌سایت‌های آن سر و کار دارد. داشتن وب‌سایت برای هر برندی، نقش لاستیک‌های یک خودروی در حال حرکت را دارد که در صورت نبود آن، ادامه‌ی مسیر ممکن نیست! امکان جستجو در مورد هر چیزی، اولین و مهم‌ترین کاربرد اینترنت است و وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های پاسخگو به این جستجوها هستند پس وب‌سایت اولین و مهم‌ترین بستر برای حضور در دنیای دیجیتال است. جست‌‌و‌جو یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر ترافیک وب‌سایت‌ها نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت، موتورهای جست‌و‌جو تا ۳۰۰ درصد ترافیک بیشتری را نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی اینترنتی، عرضه می‌کنند. اما نکته مهم این است که این وب‌سایت در فضای بی‌نهایت دیجیتال پیدا و دیده شود.

دنیای دیجیتال مثل قطاری است که با سرعت زیاد به سمت مقصد حرکت می‌کند و مدام در حال تکامل است، تکنیک‌های قدیمی، به‌سرعت اثرگذاری خود را از دست می‌دهند و تاکتیک‌هایی جدید جای آن‌ها را می‌گیرند یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین، استفاده از استراتژی‌های جدید و بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو می‌باشد. ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا به معرفی مهم‌ترین استراتژی‌های موثر برای بازاریابان دیجیتال و صاحبان کسب‌و‌کار بپردازیم. البته فراموش نکنید که رمز موفقیت در پیاده‌سازی یکپارچه و هماهنگ تمامی این موارد است.

طراحی وب‌سایت برای بهبود موتورهای جست‌وجو (SEO )

چندین عامل مهم در طراحی وب‌سایت وجود دارد که بازاریابان دیجیتال ملزم به رعایت آن‌ها هستند؛ چراکه رعایت این عوامل سبب بهبود و پیشی گرفتن از سایر رقبا خواهد شد. همچنین در عصری زندگی می‌کنیم که آن‌ را عصر سرعت نیز نامیده‌اند. بر همین اساس بازدید کنندگان وب‌سایت به‌طور میانگین تنها ۵۰ میلی‌ثانیه برای توضیحات شما در صفحات اولیه موتورهای جست‌و‌جو زمان می‌گذارند. پس یکی از وظایف خطیر بازاریابان، تعیین هدف و راهنمایی بازدید‌کنندگان به سمت‌ و سوی کسب‌و‌کار خود می‌باشد.

طراحی وب‌سایت مناسب یک رویکرد کلیدی موفقیت آمیز در مبحث SEO می‌باشد. در نظر گرفتن نقاط بحرانی، رفع چالش‌ها و ابهامات، استفاده از جلوه‌های ویژه، نقشه راه و ناوبری مناسب و … از عوامل موثر در طراحی وب‌سایت می‌باشد که باعث جذابیت وب‌سایت خواهد شد. علاوه بر موارد ذکرشده عواملی همچون سرعت بارگذاری، سرعت سایت، سازگاری با مرورگر موبایل یا تبلت و… همواره نقش مهمی را ایفا می‌کنند که می‌بایست به آن‌ها توجه نمود. یکی دیگر از مهم‌ترین جنبه‌های موفقیت طراحی وب‌سایت، این است که چگونه یک تجربه‌ی ملموس را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم. اگر وب‌سایت شما جذابیت کافی را برای مخاطبان نداشته باشد، احتمالا ۶۴ درصد آنها هرگز بازگشت نخواهندکرد.

تعامل با مخاطبان

جریان رفتار بازدیدکنندگان وب‌سایت در نمودار زیر نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان، طبق نیازشان اقدام به جست‌و‌جو می‌کنند و در صورت یافتن سایت مناسب با محتوای مناسب وارد آن می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند. حال، این موضوع پیش می‌آید که هرچه محتوای متنی و گرافیکی وب‌سایت شما جذاب‌تر باشد، ترافیک وب‌سایت شما به‌طبع رتبه بهتری را در موتورهای جست‌و‌جو کسب می‌کنید.

تاثیر فعالیت وب‌سایت بر SEO

فعالیت‌های روزمره وب‌سایت، معنای وسیعی دارد، اما اگر بخواهیم تعریف کلی ارا‌ئه دهیم، هرچه فعالیت روزانه یک وب‌سایت منظم‌تر و یکپارچه‌تر باشد، رتبه بهتری را در SEO کسب خواهید کرد. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل نقشه‌ی سایت، ناوبری، برنامه نویسی، آپلود مطالب و… باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت که بازاریابان فضای دیجییتال همواره باید فرایندی مستمر در وب‌سایت خود داشته باشند تا تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد و تاثیر مثبتی روی SEO تجربه کنند.

تاثیر بازاریابی محتوا بر SEO سایت

بازاریابی محتوا همانند سایر کمپین‌های بازاریابی نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند. هرقدر بتوانید محتوای با کیفیت‌تری ایجاد کنید، درگیری ذهن مخاطبان هدف شما نیز افزایش می‌یابد. یک وب‌سایت، بدون محتوای مناسب، تمام تلاش‌های SEO‌ را به باد می‌دهد و شما را از رسیدن به هدفتان دورتر و دورتر خواهد کرد.

در یک رویکرد کلی، مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه‌ی شما باید در هسته‌ی مرکزی و اصلی مبنای کار شما قرار بگیرند. همچنین محتوای تولید شده، می‌بایست خواسته‌ها و نیازهای مخاطبانتان در اولویت قراردهد. اگر بتوانید چالش‌ها و ابهامات ذهنی مخاطبانتان را درک کنید و به آن‌ها پاسخ دهید تاثیر به‌سزایی خواهید دید. علاوه‌براین، هرچه محتوای تولیدشده، بکرتر باشد، رتبه وب‌سایت شما بیشتر افزایش می‌یابد.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: